14 Kas 2014

Tek çerçeve ile çok fotoğraf için...

Kendiniz yapabileceğiniz son derece basit, kullanışlı ve ucuz bir çerçeveye ne dersiniz? 

Bilgisayara hapsolmuş yüzlerce fotoğraf var fakat basılmış fotoğraf yok. O kadar fotoğraf içinden sadece birkaç tane seçip bastırmak çok zor. Onuda bastıralım, bu da olsun, şu da olsun, bu çok güzel... Derken, daha ilk dakikada onlarca fotoğraf oluveriyor..

Çok fotoğraf alabilecek ama aynı zamanda sürekli değişebilecek, görüntüsüyle de oynayabileceğim bir çerçeve ararken bir fikir buldum ve üzerinde bazı değişikler yapıp tam istediğim gibi bir çerçeve elde ettim :)



İlk çerçevem 70X100 cm ve ortalama 30 fotoğraf alıyor ;) Yapım aşamalarını koyduğum çerçeve ise çalışma odam için 50X70 cm.

Ana malzeme tuval kasnağı, kimi yapı marketlerde veya resim malzemesi satan dükkanlarda çok ucuza bulabilirsiniz. Ben bu çerçeveyi 10TL ye aldım.


Diğer malzemeler : Zımba, metre/cetvel , işaretlemek için kalem ve sert, biraz kalın, esnemeyen herhangi bir ip (jüt kullandım).

Çerçevenizi akrilik boya kullanarak renklendirebilir veya sadece vernik kullanabilirsiniz. Hiçbirşey kullanmasanızda olur ;)

İlk önce askı yapmakla başlayın, zımbalarken fotoğraftaki gibi, önce dikeyde ipi sabitleyin daha sonra yatayda sağlamlaştırın. Askıyı yaparken tam ortadan kenarlara doğru aynı oranda iki yer belirleyin ve ipin iki ucunu sabitleyin.

Fotoğraf aralıklarını belirledikten sonra çerçevenin iki yanından hizaları ve aralıkları işaretleyip, ipi gererek askıdaki gibi zımbalayın.


Tüm zımbalama işlemlerini çerçevenin tersinden yapmayı unutmayın.

İsteğinize göre renkli veya natürel minik ahşap mandallarla istediğiniz fotoğrafı, kartı vs. asın. İstediğiniz zaman değiştirin ;) Minik mandalları yine çok ucuza temin edebilirsiniz. Ben 50 tanesini 5 TL ye aldım.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder